VEEL GESTELDE VRAGEN

Door middel van  Electro Muscle stimulation worden spieren gestimuleerd om samen te trekken.

In de topsport en revalidatie is EMS een oude, beproefde en wetenschappelijk geteste methode om prestaties te verbeteren en herstel te versnellen bij letsel. Buiten de topsport en revalidatie is deze techniek nu ook beschikbaar om het volledige lichaam te trainen.

Voorafgaand aan de training worden samen met jou besproken welke doelen je wilt behalen. EMS training kan gebruikt worden voor afslanking, krachttraining, rugpreventie, cellulite vermindering en revalidatie.

De stimulatie dringt door tot je zenuwuiteinden die op hun beurt een stimulatie aan de spieren geven, dit gebeurt met 85 impulsen per seconde. Door deze impulsen trekken de spieren samen net zoals deze dat zouden doen wanneer je zelf de impuls zou geven.

De stimulatie voelt als een vibratie van golven. Wanneer de intensiteit verhoogd wordt, zorgt de stimulatie voor een spieraanspanning.

EMS training is veilig mits de training verzorgd wordt door goed opgeleide trainers. De personal trainers van EMS Studio Pijnacker zijn opgeleid voor het geven van EMS trainingen.

De EMS-trainingen duren maar 15 minuten en zijn hierdoor gemakkelijk toe te passen in jouw dagelijkse planning.

Wil je graag snel resultaat? Dan is het aan te raden om 2 keer in de 10 dagen te trainen bij EMS Studio Pijnacker. Om resultaat langzamer op te bouwen en te onderhouden is 1 keer in de week echter al genoeg.

Tijdens onze kennismakingstraining van 50 minuten word er samen met een personal trainer besproken wat jouw doelstellingen wensen en eventuele (fysieke) beperkingen zijn. Daarna ontvang je een setje onderkleding en wordt er gekeken welke maat Power Suit je nodig hebt. Onze Power Suits zijn er in de maten XS tot en met XXL. Als je bent omgekleed bouwt de trainer langzaamaan de training op.

Nee, tijdens je zwangerschap is trainen met EMS niet toegestaan. Na je zwangerschap is EMS zeker een geschikte training om weer back in shape te komen.

Al na de eerste EMS-training zul je het voldane gevoel ervaren alsof je meerdere uren in de sportschool hebt getraind.

Na enkele trainingen zullen al de eerste “meetbare” effecten optreden, zoals een verhoogd energielevel, huidverbetering en meer spierkracht.

Ja, door te trainen met ons trainingsprogramma word de aanmaak van collageen gestimuleerd wat een positief effect heeft op de doorbloeding van je huid. Hierdoor zijn wij in staat al binnen enkele weken zichtbare resultaten te boeken. Al na de eerste training voelt de huid zachter en gladder aan.

EMS training kan helpen bij de verhoging van jouw stofwisseling. Hierdoor verband je niet alleen meer calorieën tijdens en kort na de training maar ook gedurende de weken daarna. Als je naast EMS training goed op je voeding let, kan EMS training zeker een grote bijdrage leveren aan het afvallen.

EMS-training is gericht op de spieren. De hart-long functie wordt hierbij niet intens aangesproken. Wanneer je normaal gesproken snel zweet is de kans aanwezig dat je tijdens EMS-training ook gaat zweten. De oorzaak hiervan is krachtinspanning en de warmte die daardoor in je lichaam ontstaat. Je kunt dus prima een EMS-training doen om vervolgens door naar je werk of andere bezigheden te gaan.

BIJ ONDERSTAANDE AANDOENINGEN MAG HET EMS-SYSTEEM NIET GEBRUIKT WORDEN!

• Pacemaker

• Buikwand en/of liesbreuk(en)

• Zwangerschap

• Alle extreme vormen van vernauwingen in de bloedvaten

• Epilepsie

• Hemofilie; (stolling ziekte)

• Tumoren

• Koorts, acute bacteriële of virale infecties

• Extreem slechte doorbloeding

• Serieuze neurologische aandoeningen

Voor elke training moet je lichaam voldoende energie hebben en goed gehydrateerd zijn. Zorg er te allen tijde dat je voor, tijdens en na de training genoeg drinkt.

Ons advies is om:

Voorafgaand aan de training:

  • Minimaal 1 glas water te drinken.
  • Minimaal 1 stuk fruit te eten.
  • Goed eten als je de dag begint met een Wav-e training zodat jij voldoende eiwitten en koolhydraten binnenkrijgt.

Na afloop van de training:

  • Direct een glas water te drinken.
  • Jezelf de rest van de dag goed te blijven hydrateren.
  • Ervoor zorgen dat jij voldoende eiwitten en koolhydraten binnenkrijgt. Dit zorgt voor optimaal spierherstel (binnen een uur na de training).

Nee, onze kennismakingstrainingen zijn altijd kosteloos en vrijblijvend. Ook de benodigde onderkleding zit hierbij inbegrepen.

EMS Studio Pijnacker biedt verschillende abonnementsvormen aan in de vorm van strippenkaarten. Afhankelijk van jouw wensen en doelen wordt er gekeken welk abonnement het beste bij jouw past. Kijk hier voor onze tarieven.